Mia´s Tonfisk med curry

  
Oväntad smakkombination kanske - men väldigt enkelt och gott!
  

Du behöver        (4 port.)
Smör att steka i 
Curry
1 röd paprika (eller 1 röd och 1 gul om man vill ha mycket paprika)
1 gul lök
ca 5 dl matlagningsgrädde
1 hönsbuljongtärning
Salt & peppar
2 burkar tonfisk
    
Gör så här:
Börja med att hacka lök och paprika i små bitar, lägg sedan en stor klick smör i stekpannan och blanda ut curryn i det smälta smöret. Stek löken och paprikan lätt i currysmöret. Häll i matlagningsgrädden och hönsbuljongen, red eventuellt med lite mjöl utvispat i lite mjölk för en tjockare sås. Smaka av med salt och peppar. När såsen är klar så häller du i tonfisken och rör runt. Servera med ris.
    
Jag är inte speciellt förtjust i tonfisk på burk, så när min vän Mia bjöd mig på detta var jag lite tveksam - men i kombinationen med curryn blir det jättegott! Och väldigt enkelt att laga. 
   

// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0