(Gamla) hederliga chokladbollar


Gamla hederliga chokladbollar med pärlsocker/tuttifrutti strössel

Blev idag sådär plötsligt sugen på chokladbollar.

Här har ni receptet om ni skulle bli lika sugna ni. Jag gjorde enligt AXA (havregrynspaketet)recept, men något gick fel när jag läste så blev lite annorlunda, men betyget blev ändå "riktigt jä*la gott" :)

100 g smör
3 dl havregryn
1 dl socker
½-1 dl kakao (skulle vara 2 msk)
1 tsk vaniljsocker
2 tsk kallt kaffe (som egentligen skulle vara 2 msk)

Pärlsocker
Tuttifrutti strössel

Jag började med att mixa ihop havregryn, socker, vaniljsocker och kakao. Sedan blandade jag ner smöret med händerna, lättast så! Därefter tillsatte jag kaffet. Rulla chokladbollarna i pärlsocker eller strössel (eller bägge?)

Det som blev lite kruxigt med mitt recept var att chokladbollarna inte blev så kladdiga så det var svårt att få pärlsockret och strösslet att fästa, men som sagt, själva bollarna blev riktigt goda!

/Elin

Kommentarer
Postat av: Marika

Åh ibland glömmer man bort de här gamla favoriterna, nu blev jag riktigt riktigt sugen!

2012-01-16 @ 18:48:04
Postat av: Marika

Åh ibland glömmer man bort de här gamla favoriterna, nu blev jag riktigt riktigt sugen!

2012-01-16 @ 18:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0