Kycklingwok med kokosmjölk

Jag är rätt dålig på att följa recept och då är wok den perfekta rätten, här har man i det man gillar och kryddar efter hur starkt man vill ha det!
Du behöver:
Kycklingfilé
Sweet & soursauce
Röd currypasta, ca 1 tsk
Sambal oelek, ca 1 tsk
Grönsaker (funkar bra med fryst färdig mix, annars gillar jag sockerärtor, harricot verts, broccoli, paprika, morot)
Kokosmjölk, 1-2 konserver beroende på önska mängd "sås"
Ev. en klick turkisk yoghurt för syrligheten
Kryddor efter smak (för mig brukar det bli salt peppar, vitpeppar, paprikapulver)
Nudlar/spagetti (nudlarna blir så degiga om man ska ha dem i matlåda, därför kör jag oftast på spagetti)

Gör så här:

Skiva kycklingen i lagom bitar och stek i stekpanna. Blanda ner sweet and soursauce, röd currypasta och sambal oelek i kycklingen. Skiva grönsakerna och blanda i, eller häll i den frysta mixen. Häll på kokosmjölken och ev en klick turkisk yoghurt. Smaka av och krydda med önskade kryddor, låt puttra en stund. Koka spagettin och lägg i sist, eller lägg i nudlarna och låt dem koka med några minuter.

 

En enkel och väldigt god rätt!

// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0