Panera din egen fisk



Det här är varken krångligt, svårt, tidskrävande eller dyrt. Snarare billigt! Jag vet, jag vet, det är ingen wow-rätt eller något nytänkande direkt. Det är mer som ett tips på en billig fiskrätt som man kanske inte tänker på alla gånger, samt ett tips på vad man kan göra med en sådan där Hajmal man har sett i mataffären. Och de flesta av oss tror jag tyckte om fiskpinnar när vi var små. Men eftersom vi nu är medvetna om att de färdiga fiskpinnar som finns att köpa består av ungerfär fem procent fisk så har jag en mycket bra lösning! Och det här med att köpa hajmal eller pangasius kanske du inte riktigt tänkt på förut va? Och oj vad allt blir godare (och nyttigare) när man gör saker själv, från schratch, istället för att köpa en massa tillsatser, socker och trams :)

För att panera själv behöver du:
  • Hajmal- /pangasiusfiléer, brukar finnas i frysdisken till billig penning
  • Mjöl
  • Ägg
  • Ströbröd

Fisken måste tina helt, sedan dippar du den i ordningsföljd: Mjöl --> Ägg --> Ströbröd, och sedan steker dem! Lätt som en ...fiskpinne.




Serveras med fördel till potatis, ärtor och en kall sås gjord på:
  • Turkisk yoghurt
  • Dill
  • Citron
  • Salt & Peppar

/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0