Wienerschnitzel



Okej, det är är ju egentligen inte något recept, och inte heller något jag kommit på själv. Men om inspirationen där hemma är dålig och ni funderar över vad ni ska äta ikväll. Ät detta! Det är så sjuuuukt gott!
Bilden är lite dålig. Jag tog den med mobilen, jag var för hungrig för att hämta den riktiga kameran (några meter bort).

Det är alltså färdiga wienerschnitzlar som är köpta i frysta 8-pack (tror det är Scan). Nu är det ju såklart mycket godare att göra egna, men vill man göra något enkelt och snabbt är det här superduper! Till det åt vi denna gång potatisskivor i ugnen, men brukar vanligtvis göra egna potatisklyftor (pommes är också fint till ska jag erkänna). Och ett måste är att ha ansjovis på. Tog ingen bild på ansjovisburken, men ni vet sådana där små rosa konservburkar som finns vid sillen i mataffären. Och så några ärtor på det. Yum yum yum!
I måndags bakade jag en helt fantastisk efterrätt, återkommer om den senare!
/Josefine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0