Tacopaj


Ofta när jag har brist på idéer gällande mat till kvällen så slänger jag fram en påse köttfärs från frysen som får tina under dagen. Oftast blir det spaghetti & köttfärssås (men det är jag döless på nu) eller tacos. Idag slog jag till på att göra en tacopaj. Sjukt god blev den!

Förutom pajdeg gjorde jag följande fyllning (i ordningen som följer): 
*Köttfärs och stekt lök (tacokryddat)
*Färska skivade jalapenos
*Delade körsbärstomater
*1 burk cremefraiche blandat med 2 pressade vitlöksklyftor, flingsalt, svartpeppar, ca 1 msk majjonäs samt riven ost.
*Avslutade med att strö över lite riven ost också.

Detta serverades med sugarsnaps- bästa, bästa, bästa grönsaken! (Hade dessvärre inte så många andra grönsaker hemma, annars hade jag gjort en god sallad till- nästan ett måste till paj!)

/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0