Söndagsbrunch American Style

I förmiddags slog jag och sambon på stort och gjorde oss en Brunch som hette duga! Det var American Pancakes, Scrambled eggs, bacon, och Hash browns!




American Pancakes (ca 10 st):

3 ägg
2 dl mjöl
1, 25 dl Mjölk
1 tsk bakpulver
1 tsk socker
1 nypa salt

Separera gulan från vitan, vispa upp vitan med lite salt så att det blir fluffigt och inte ramlar ur om du vänder på skålen.

Blanda ihop ägggulorna, mjöl, mjölk, bakpulver, salt och socker och vispa ihop.

Rör ner vitan i den smeten.

Häll i små pölar i stekpannan (ca 2-3 st i en normalstor stekpanna) och låt dem gräddas ca 1 min per sida.

Vi åt med skivade bananer, blåbär och Maple Syrup på! Mums!





Hash Browns (4 st):

  • 2 potatisar
  • 1 gul lök
  • 1 ägg
  • salt och peppar

Vispa upp ägget

Skala och riv lök och potatis

Blanda med ägget och krydda med salt och peppar

Forma till små runda plättar, ca 4 cm i diameter

Stek dem gyllenbruna på båda sidor

 

Detta kan jag  verkligen rekommendera, det lyser upp en trött söndagsförmiddag! Och det är jättegott, speciallt hash brownsen!  Man står sig mätt ända fram till kvällen nästan! Hoppas ni har haft en bra helg! 

/Josefine



Kommentarer
Postat av: Ida

Vad gott det ser ut, jag blir riktigt sugen måste jag säga. Åt american breakfast i NY, lyxigt att få det hemma! :)

2011-02-15 @ 23:06:50
Postat av: Josefine

Ja, vi blev inspirerade från våra frukostar när vi var i NY faktiskt :)

2011-02-16 @ 10:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0