Kycklinggryta a la Mango Chutney

Ikväll bjuds det på kycklinggryta på Gärdet. Och eftersom min käre pojke är lite inspirerad av herr Per Morberg så gillar han att göra saker från scratch, därför brukar vi köpa en hel rå kyckling, tjonga in den i ugnen för att sedan stycka. Och det blir något så oerhört mycket godare då kan ni tro!

Vanligtvis brukar vi smaka oss fram tills det smakar prima, men här är ett recept på ett ungefär vad vi brukar ha i.


4 port
  • 1 hel kyckling (eller fyra kycklingfiléer)
  • 4 dl lätt-Crème Fraiche
  • 1-2 dl vatten
  • 1 hönsbuljongtärning
  • 2 st gullökar
  • 2-3 msk Mango Chutney
  • 2-3 tsk Sambal Oelek
  • 1 msk soja
  • Salt & Peppar
  • Ev. lite Maizena att reda av grytan med om man vill ha den lite tjockare i konsistensen

1.
Stek kycklingen
2. Hacka och fräs löken
3. Blanda i alla ingredienser, och låt stå och puttra i din bästa gryta


Idag åt vi ris till, men couscous, bulgur eller qinoua är också gott till!





Det är ju svårt att få grytor och röror att se aptitliga ut på bild... Men jag lovar, det är jättegott!

/Josefine



Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag vet, jag vet, jag borde haft grönsaker på tallriken. Men vår kyl är trasig för tillfället, så vi förvarar all vår mat i grannens tomma lägenhet. Jag skyller på det :) Bättring i fortsättningen.

2011-02-16 @ 10:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0