Chèvresallad

Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig fint för att förklara hur fantastisk denna sallad känns mot gommen. Jag kunde inte sluta säga "ååååh" och "mmmmm" när vi åt den igår. Är du cheese lover som jag måste denna rätt ätas snarast! Denna gång snnodde vi inte heller receptet från någon annan, utan komponerade ihop ingredienserna alldeles själva. 





  • Chèvre
  • Ruccolamix
  • Cocktailtomater
  • Gurka
  • Röd paprika
  • Svarta kalamataoliver (Elin & Marika, jag har äntligen lärt mig tycka om oliver!!)
  • Pasta
  • (Salami om man vill ha lite protein)
  • Gojibär
  • Påse med blandning av pinjenötter, solrosfrön och pumpakärnor

Och som grädden på moset, en finfin dressing bestående av:
  • Honung
  • Olivolja
  • Balsamico

/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0