Wrap

Här kommer ett tips till er som gillar kall fräsch mat. Jag verkligen älskar den här wrapen, smakerna sitter finfint tillsammans!





Du behöver:

  • Tunnbröd eller tortillabröd
  • Grillad kyckling
  • Cream Cheese eller Philadelphia
  • Babyspenat
  • Avocado
  • Mango
  • Rödlök
  • Sweet Chilisås

Börja bara helt enkelt med att bre på Cream Cheese, och ös sedan på valfri mängd av allt! Vik ihop och ät!





Jag måste även passa på att tipsa om en helt fantastisk sak jag har har i köket. Ni kanske också har den, men kanske inte. Jag avskyr verkligen att skölja sallad. Jag vet egentligen inte varför, det är inte besvärligt, det luktar inte och det svider inte heller. Men det är något med det där att skölja salladsblad ochatt sedan försöka få dem att torka. Tillåt mig då att presentera: Salladsslungan! En alldeles alldeles uuunderbar uppfinning. Lägg bara ner salladen, skölj den som i ett durkslag, sätt på locket och snurra så torkar den! Den blir dessutom krispig och knaprig! Min köpte jag på IKEA för 39 kronor eller något, men det finns även lite finare varianter på Cervera för ett par hundra. 





/Josefine


Kommentarer
Postat av: Elin

Det där låter som en riktig "Elin-rätt"! Måste jag testa :D

2011-04-05 @ 15:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0