Kyckling igen...



Halloj, dåligt med uppdatering här på sistone!

Här kommer i varje fall ytterligare ett kycklingrecept!

Kyckling med creme fraiche-franska örter och getost! Mums!

För två personer behövs:
2 Kycklingfiléer (om man inte är mer hungrig)
1 burk Creme fraiche- franska örter
2/3 av en liten getostrulle (jag tog märket President)
Salt, peppar och andra kryddor om man vill. Jag tog torkad basilika, oregano och vitlökspulver också!

Potatis
Tomater
Rödlök

Sätt ugnen på 200 grader. Gör egen klyftpotatis och ställ in i ugnen (eller annat tillbehör om så önskas). Skiva kycklingfiléerna i mindre bitar, lägg ut i en ugnsform. Krydda. Blanda creme fraichen och bitar av getosten och bred ut över kycklingen. Ställ in i ugnen i ca 20-30 minuter (tills kycklingen är klar helt enkelt). Gör en god sallad av sista biten getost, skivade tomater och rödlök. Salta, peppra och ringla olivolja och lite honung på! Jag skulle även ha haft mycket persilja på kycklingen, men det var slut i frysen, det skulle ha varit supergott tror jag!


/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0